Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010

ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΦΑΡΟΣ:Ἔρωτας καί γάμος: μυστήριο ἀγάπης...ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ:

 ΤΟΥ ΦΙΛΟΘΕΟΥ ΦΑΡΟΥ:



Ἔρωτας καί γάμος: μυστήριο ἀγάπης


-Γιατ νομζουμε τν γμο μυστριο; Τ τ μυστηριδες χει;
Δν τν νομζουμε μυστριο πειδ χει κτι τ κατανητο, πως κοινχρηστη σημασα πονοε. Μυστριο εναι κθε συνντηση κτιστο κα κτστου, δηλαδ Θεο π τ μι κα νθρπου π τν λλη.
 Κα στν κκλησιαστικ γμο χουμε μι ττοια συνντηση, μλλον μι νωση, πως κριβς εναι μυστριο νανθρπηση το Θεο Θεα Λειτουργα. Φυσικ, μα ττοια συνντηση περβανει τ δυναττητα το μυαλο μας ν τν κατανοση πλρως.

-Μπορετε ν ξηγσετε περισστερο πς συναντται Θες μ τν νθρωπο στν γμο;
πως κριβς στ Θεα Εχαριστα. κε προσφρουμε τ λικ δρα μας (ψωμ κα κρασ) στν Θε κα Ατς μς τ πιστρφει γιασμνα, ς Θεα Κοινωνα.
τσι κα στν γμο προσφρουμε τος αυτος μας στν Θε κα τος λαμβνουμε πσω γιασμνους.

τ τ σημανει στν πρξη;
Γι ν τ ντιληφθτε χρειζεται ν θυμηθτε τ εαγγελικ νγνωσμα πο διαβζεται στν κολουθα το γμου.
Πρκειται γι τ πρτο θαμα το Χριστο, πο γινε στν Καν.
πως θ θυμστε, ταν τελεωσε τ κρασ Χριστς ζτησε ν γεμσουν ξη πτρινες στμνες μ νερ κα κατπιν ν τ σερβρουν.
 ταν πι κρασ κα γαμπρς πρησε. Κλεσε τν πεθυνο το τραπεζιο κα το επε:
 "λος κσμος βζει στν ρχ τ καλτερο κρασ κα κατπιν τ καττερο. Σ γιατ κρτησες τ καλ γι τ τλος;" (ωννη 2, 1-11).
Τ θαματα το Χριστο κα τν γων νομζονται σημεα, δηλαδ σημδια μις λλης πραγματικτητας. Στν περπτωση ατ Κριος μς δεχνει ποι εναι φυσικ φορ τν πραγμτων χωρς τν Χρη το Θεο κα ποι μ ατν.
Χωρς τν συνντηση Θεο κα νθρπου στν γμο, φυσικ του πορεα εναι ν φθνη κα ν κουρζεται.
ταν πραγματοποιηθ νωση ατ, φυσικς δεσμς νσωματνεται στ σμα το Χριστο, τν κκλησα, κα λαμβνει δυναμισμ προσμτρητο.

-Κα τσοι γμοι νθρπων πο δν συνδονται νεργ μ τν κκλησα πο τελον πολιτικ γμο; Εναι καταδικασμνοι σ φθορ κα συμβατικτητα; πραγματικτητα δν τ πικυρνει ατ.
Πολ σωστ. Στν περπτωση ατ πομνουν ο φυσικς δυναττητες κα ο καλς προθσεις.
Ο νθρωποι πο δν βινουν τ γμο ς μυστριο εναι νδεχμενο ν διαθτουν πολλς φυσικς δυναττητες κα πολ καλς προθσεις.
μως, χωρς τ συνντηση μ τ Χρη το Θεο ατς δν γονιμοποιονται.
Στηρζονται ββαια στν γωνιστικτητα τν δο συζγων, ποα μπορε ν εναι ξιοπρσεκτη, μπορε μως κα ν ξαντληθ.

-Δηλαδ Θες εναι ντελς πν π να ττοιο γμο;
χι ββαια.
Θες εναι παρν σ κθε καλ νθρπινη προσπθεια κα τν στηρζει.
Ατ συμβανει κα μ μ Χριστιανος· πολ περισστερο μ βαπτισμνους.
Δν περιμνει ν Τν πικαλεσθομε γι ν σπεση σ βοθεια.
μως, γι ν καταλβουμε τ διαφορ πρπει ν νατρξουμε πλι στ ρχτυπο τν μυστηρων, τ Θεα Εχαριστα.
 πρχουν νθρωποι πο γωνζονται στ ζω τους ν διορθωθον, λλοι πικαλονται τν δναμη το Θεο, χωρς μως ν κοινωνον Σμα Του κα Αμα Του. Δν εναι τ διο.
 Μ τ Θεα Κοινωνα νθρωπος προσρχεται ν νσωματωθ στν Χριστ ψυχοσωματικς ζων αἰώνιον", χι γι ν γνη πλς καλς νθρωπος λλ γι ν γιαστ κα ν ζση αἰώνια μαζ Του.
Τ διο κα στν κκλησιαστικ γμο.
 Ατς πο προσρχεται μ πγνωση δν κνει τποτε λλο π τ ν Το ζητ ν νσωματση τν γπη του στ δικ Του γπη, ν κμη τν γπη τν δο ν ποκτση μα λλη ποιτητα πρα π τ φυσικ, λλ κα ν ζση αἰώνια. Θυμηθτε τ φρση πο λγει ερας στ τλος το ρραβνα: "Βεβαωσον ατος τ παρ Σο γίᾳ ντητι",
καθς κα τν λλη στ τλος το γμου: "νλαβε τος στεφνους ατν ν τ βασιλείᾳ Σου, σπλους κα μμους κα νεπιβουλετους διατηρν ατος ες τος αἰῶνας τν αἰώνων".
 τσι γμος παρνει κοσμολογικς κα ντολογικς διαστσεις. νθρωπος φανερνει πνω του τν λθεια το κσμου: τν νιδιοτελ γπη…

Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010

ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ...

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ, 
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ 
            ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΥΠΑΡΚΤΑ...
                                   ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ...
                               ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ


Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010

ΕΙΣΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ;

Δεν υπάρχει ελεύθερος άνθρωπος κανένας παρά μόνο αυτός που ζει κοντά στο Χριστό. Αυτός είναι υπεράνω κάθε συμφοράς. 
Αν ο ίδιος δε θέλει να αδικήσει τον εαυτό του, οι άλλοι ποτέ δεν έχουν τη δύναμη να τον βλάψουν, μένει απρόσβλητος. 
Δεν τον βασανίζουν τα οικονομικά προβλήματα. Γιατί ξέρει πως «τίποτα δε φέραμε στον κόσμο αυτό. Κι είναι φανερό ότι ούτε και να πάρουμε κάτι μαζί μας φεύγοντας θα μπορέσουμε». Δεν τον τρώει η επιθυμία για δόξες και τιμές. Γιατί έμαθε πως «το δικό μας πολίτευμα είναι στον ουρανό». 
Δεν τον στενοχωρεί να τον βρίσουν ούτε τον εξοργίζει αν τον χτυπήσουν.  
Για τον χριστιανό υπάρχει μία και μόνη  συμφορά: να μην κάνει το Θέλημα του Θεού.  
Άλλο τίποτα δε θεωρεί  συμφορά, ούτε την απώλεια των χρημάτων, ούτε τους μεγαλύτερους κινδύνους. 
Κι αυτό που όλοι το τρέμουν, το να φύγει απ’ αυτό τον κόσμο και να πάει στον άλλο, εκείνος το θεωρεί πιο ευχάριστο απ’ τη ζωή.

*Ο (συνειδητός) χριστιανός είναι σαν τον άνθρωπο που ανέβηκε σε ψηλό βράχο της θάλασσας και παρατηρεί όσους είναι μες στο νερό και προσπαθούν να σωθούν σ’ ένα ναυάγιο. 
Βλέπει άλλους να σκεπάζονται από τα κύματα, άλλους να πέφτουν σε υφάλους, άλλους να τους παγιδεύει το ρεύμα και να τους πηγαίνει όπου αυτό θέλει. Βλέπει άλλους να χάνονται μες στο βυθό, κι άλλους, στην επιφάνεια, πάνω σε μια σανίδα ή ένα κομμάτι του πλοίου, να κάνουν τα χέρια τους βάρκα και πηδάλιο. Και βλέπει άλλους να επιπλέουν νεκροί. 
Σαν κι αυτόν που βρίσκεται στον ψηλό βράχο, έτσι κι ο άνθρωπος που στρατεύτηκε με το Χριστό βγαίνει μέσα από την ταραχή του βίου και των κυμάτων και κάθεται σε τόπο ασφαλή και υψηλό. 
Γιατί τι είναι πιο ασφαλές και πιο υψηλό από το να έχει κανείς μια μόνη φροντίδα: πώς να αρέσει στο Θεό;

*με το παράδειγμα αυτό, ο άγιος θέλει να δώσει έμφαση στην πνευματική ασφάλεια που έχει ο συνειδητός χριστιανός σε σχέση με τον «χλιαρό» χριστιανό που με τις επιλογές του θέτει σε κίνδυνο τη σωτηρία του. 
Δεν υπονοεί σε καμία περίπτωση ότι ο χριστιανός μόνο με την ιδιότητά του εξασφαλίζει τη σωτηρία του και επομένως δε χρειάζεται να αγωνιστεί.
Ιωάννης Χρυσόστομος

«Ο βαθμός της ελευθερίας μας είναι ανάλογος του βαθμού της ενώσεώς  μας με το Θεό».
Μητρ. Γερμανός Παρασκευόπουλος
Απ’ το βιβλίο «Μικρή φιλοκαλία της καρδιάς»

Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

«Ἐπί τήν τελειότητα φερώμεθα»

Μια κουραστική κι ασταμάτητη κίνηση είναι οι επιδιώξεις μας, τα όνειρά μας.
Μια πολυάριθμη σειρά αναζητήσεων για μια ζωή καλύτερη, πιο άνετη, πιο ευτυχισμένη.
Ωστόσο, ζούμε στους καιρούς των μικρών προσπαθειών.
Καιρούς που κυριαρχεί το πρόχειρο, το ευτελές, το χαλαρό. 
Θέλουμε να δίνουμε λίγα και να έχουμε πολλά. Χαμηλώσαμε τους υψηλούς στόχους. 
Προδώσαμε την αίσθηση του απόλυτου, του τέλειου.
Που μας πάει, λοιπόν, μια τέτοια ζωή;
Πού μας πάει και μένουμε πάντα ανικανοποίητοι, πεινασμένοι και διψασμένοι για τα αληθινά, για τα ιδανικά, για τα τέλεια;
 
Αγγίζοντας τις πιο βαθιές

χορδές της ύπαρξής μας, 

ακούγεται η πατρική φωνή 

του μεγάλου αποστόλου, 

του αποστόλου Παύλου:





«πί τήν τελειότητα φερώμεθα»

(Εβρ. στ΄ 1)
Γνωρίζει άριστα ο απόστολος του Χριστού πως αυτό είναι που πραγματικά ζητάμε.
Είμαστε πλάσματα του Πανάγαθου Θεού μ’ αυτή την προδιαγραφή, της τελειότητας.
Πλαστήκαμε, εικόνες Του κι εμείς, για να Του μοιάσουμε. Τέλειος ο Πλάστης και Πατέρας μας, για την τελειότητα βαδίζουμε και μεις.
Γι’ αυτό ζούμε! Εκεί μας πάει αυτή η ζωή!
«λοι θεοειδες, λου Θεο Θεο χωρητικοί καί μόνου. Τοτο γάρ τελείωσις πρός ν σπεύδομεν», σημειώνει ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος.
Ένας προορισμός, ένα όνειρο για όλους. 
Χωρίς διακρίσεις και όρια.
Άλλη ζωή αυτή. Με απαιτήσεις, ανοδική. 
Ζωή που δε γνωρίζει συμβιβασμούς και ημίμετρα, που όλα τα ψευτίζουν. Ζωή πραγματική και δημιουργική.
Που σου δίνει τη δύναμη να κάνεις κάθε σου έργο όλο και πιο άρτιο. 
Τόσο στην πνευματική ζωή, όσο και στα καθημερινά και εγκόσμια έργα, στη σπουδή, την εργασία, την οικογένεια. 
Ζωή που γεμίζει την ψυχή σου χαρά και ευτυχία αληθινή.
Που αν και απαιτεί αγώνα, υπομονή και κόπο, στεφανώνεται και ολοκληρώνεται με την παντοδύναμη, ενισχυτική χάρη του Θεού,
Που δεν κλείνει τα όνειρα των αναζητήσεών μας και των επιδιώξεών μας στα λιγοστά χρόνια αυτού του βίου, αλλά τα ξανοίγει στην αιωνιότητα, που είναι η πιο βαθιά και απαιτητική μας αναζήτηση.

«πί τήν τελειότητα φερώμεθα»!

Με πίστη, με θάρρος, με ελπίδα. Με τη βεβαιότητα ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος!  
Δεν υπάρχει άλλος δρόμος για να ζήσεις αληθινά!



  ΠΗΓΗ:http://www.xfd.gr/%CF%80%CE%BD%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B6%CF%89%CE%AE/%CE%B1%CE%BB%CE%B7%CE%B8%CE%B9%CE%BD%CE%AE-%CE%B6%CF%89%CE%AE

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Ο ΚΑΗΜΕΝΟΣ Ο ΤΑΚΗΣ....ΤΑ ΚΑΗΜΕΝΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ......

Με τον Τάκη, το δωδεκάχρονο γειτονόπουλο μας είχαμε  πάντα ήρεμες και χαμογελαστες κουβέντες, κάθε φορά πού τύχαινε να συναντηθούμε στην είσοδο της πολυκατοικίας ή στο πεζοδρόμιο, σε ώρες πού γύριζε από το κοντινό σχολείο του.

Του είχα πει κάποτε πως μου θύμιζε τα δικά μας άγόρια οταν ήταν κι αυτά στην ηλικία του, κι από τότε έδείχνε μια διάθεση να με ενημερώνει, πού καί πού, για τα του σχολείου του ή να δέχεται κάποια πειράγματα μου για τα ...καρφάκια των μαλλιών του.

Έτσι, το περασμένο καλοκαίρι, είχαμε πολλές φορές αρχίσει τίς κουβέντες μας με τη φράση «Του χρόνου στο Γυμνάσιο...", καί τα έξυπνα μάτια του να φωτίζονται από μια συγκινητική λαχτάρα καί προσμονή.

Προχθές το πρωί τον είδα να κάθεται στο κεφαλόσκαλο της εισόδου καί να ασχολείται άκεφος μ' ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι. Ακολούθησε ό πιο κάτω διάλογος:
- Καλημέρα, Τάκη. Πώς καί δεν είσαι στο σχολείο;
-Έχουμεκατάληψη.
-Ξέρεις γιατί κάνετε κατάληψη;
- Διαμαρτυρόμαστε για κάτι νόμους καί για να βοηθήσουμε τους καθηγητές πού ζητούν περισσότερα λεφτά από την κυβέρνηση.

Θα την εκβιάσουμε την κυβέρνηση, μας λένε.
- Εσύ δεν θέλεις να πηγαίνεις σχολείο;
- Θέλω, πώς δε θέλω; Άλλα πώς, άφοϋ είναι κλειστό;
- Γίνανε καταστροφές στο σχολείο σου αυτές τίς μέρες;
- "Ε, όσο να 'ναι... όταν γίνεται χαβαλές.
- Με το να χάνετε, όμως, εσείς μαθήμα τα καί να γίνονται χάλια οι χώροι πού είναι για να τους χρησιμοποιείτε εσείς καί οι καθηγηϊές σας, νομίζετε ότι κάνετε κακό στην κυβέρνηση;
- Μμμ...

Το... συντονιστικό όργανο της κατάληψης του Σχολείου, μας λέει ότι αύτη είναι υποχρεωμένη να πληρώσει καί να τα ξαναφτιάξει.
- Το ξέρεις, όμως, ότι για όλα αυτά, πού ανήκουν σε όλους τους μαθητές, ήδη έχουν δώσει χρήματα όλοι οί Έλληνες, όπως καί οί γονείς σου, γιατί πληρώνουν φόρους; Όσοι κάνουν τίς καταστροφές δεν πρέπει να τιμωρηθούν:
- Πού να τους βρουν καί ποιος να τους πιάσει; Ξέρετε, ή αστυνομία δεν μπορεί να μπει γιατί υπάρχει αυτό το... να δεις πώς το λένε...

μμμ... ναι υπάρχει το άσυλο.
- Καί τα μαθήματα πού χάνονται; Ό καιρός περνάει καί υπάρχουν άλλα παιδιά πού μορφώνονται την ώρα πού εσύ χαζολογάς.
Αϋριο -μεθαύριο, αυτά είναι τα παιδιά πού θα προκόψουν.
- Θα τα μάθουμε όλα αργότερα, στο φροντιστήριο, μας είπε ό κύριος.

Το βλέπω καί από τον εξάδελφο μου πού λέει πώς δεν μαθαίνει τίποτα στο Λύκειο, αλλά μόνο στο Φροντιστήριο.

Το καλύτερο, μας είπε ένα μεγάλο παιδί, το πετυχαίνει όποιος βρίσκει αργότερα κάποιο μέσον καί διορίζεται στο Δημόσιο.
- Μα στο Δημόσιο όλοι λένε πώς οί μισθοί είναι μικροί καί δεν φτάνουν για να ζήσει μια οικογένεια.
- "Ε, θα κάνουμε απεργία μόλις διοριστούμε καί ή κυβέρνηση θα αναγκαστεί ν'αυξήσει τους μισθούς. Έτσι δεν κάνουν όλοι;

 
Έφυγα σιωπηλή.

Δεν είχα όρεξη για πειράγματα καί δεν ήξερα καί τί να του απαντήσω.

Θυμήθηκα τη γεμάτη υγεία καλοκαιρινή προσδοκία του «...για το Γυμνάσιο» καί σκέφτηκα ότι, στίς λίγες εβδομάδες πού πέρασαν, ό καημένος ό Τάκης, ό αυριανός πολίτης αυτής της πατρίδας, είχε ήδη μάθει τί σημαίνει «κατάληψη, εκβιασμός, απαίτηση, χαβαλές, μέσον, φροντιστήριο, απεργία, υποχρέωση της κυβέρνησης, άσυλο καί ατιμωρησία».

Ποιος να του μιλήσει για «καθήκον, χρέος, μόχθο, ατομική ευθύνη, πνευματικά εφόδια, μόρφωση καί πρόοδο»;
Είχε ήδη ...παραμορφωθεί.

"Ας είναι καλά οί εκπαιδευτές του!

Μερόπης Ν.Σπυροπούλου
Από το περιοδικό «ΕΥΘΥΝΗ», τ. 419, Νοέμβριος 2006.

O ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΑΣ

ΤΟ ΜΠΑΝΕΡΑΚΙ ΜΟΥ,

Create your own banner at mybannermaker.com! Copy this code to your website to display this banner!
...ΚΑΙ ΕΔΩ ΤΟ ΕΝΑ ΑΔΕΡΦΑΚΙ ΤΟΥ...
Create your own banner at mybannermaker.com! Make your own banner at MyBannerMaker.com!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails