Παρασκευή 6 Αυγούστου 2010

Ο ΚΟΥΡΕΑΣ, Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ...

Οι κουρείς δεν υπάρχουν!

Μια φορά πήγε ένας τύπος στο κουρείο για το καθιερωμένο κούρεμα και ξύρισμα.
Καθώς ο κουρέας άρχισε να δουλεύει, άρχισε μια καλή συζήτηση.
Μίλησαν για τόσα πολλά πράγματα και πάρα πολλά θέματα…
Όταν τελικά άγγιξαν το θέμα της θρησκείας και του θεού, ο κουρέας αναφώνησε:
‘Δεν πιστεύω ότι ο Θεός υπάρχει.’
Εγκαταλελειμμένα παιδιά
‘Γιατί το λες αυτό;’ ρώτησε ο πελάτης. Και ο κουρέας είπε: ‘Λοιπόν, απλά βγες έξω στο δρόμο για να καταλάβεις γιατί ο Θεός δεν υπάρχει. Πες μου γιατί αν ο Θεός υπάρχει, υπάρχουν τόσοι διεστραμμένοι;
Γιατί τόσα εγκαταλελειμμένα παιδιά;
Αν ο Θεός υπήρχε, δε θα υπήρχε ούτε δυστυχία ούτε πόνος.
Δε μπορώ να φανταστώ ένα Θεό που αγαπάει και συμπονεί να επιτρέπει όλα αυτά που γίνονται.’
Ο πελάτης το σκέφτηκε για μια στιγμή, αλλά δεν απάντησε γιατί δεν ήθελε να χαλάσει τη συζήτηση.
Ο κουρέας τελικά τελείωσε τη δουλειά του και ο πελάτης έφυγε.
Homeless-NY
Όμως μόλις έφυγε από το κουρείο, είδε ένα άντρα στο δρόμο με μακρυά κατσαρά βρώμικα μαλλιά και γένια. Φαινόταν πολύ βρώμικος και απεριποίητος. Εκείνη τη στιγμή ο πελάτης γύρισε πίσω και ξαναμπήκε στο κουρείο.
Τότε είπε στον κουρέα:
‘Ξέρεις τι; Οι κουρείς δεν υπάρχουν!
‘Πως μπορείς να το λες αυτό;’ ρώτησε ο έκπληκτος κουρέας.
‘Είμαι εδώ και είμαι κουρέας! Μόλις σε κούρεψα, τι είναι αυτά που λες;’
‘Όχι!’ απάντησε ο πελάτης και εξήγησε: ‘Οι κουρείς δεν υπάρχουν γιατί αν υπήρχαν, δε θα υπήρχαν αχτένιστοι άνθρωποι και με μακρυά βρώμικα μαλλιά, όπως ο τύπος απ’ έξω.
‘Μα… οι κουρείς ΌΝΤΩΣ υπάρχουν! Αυτό συμβαίνει όταν οι άνθρωποι δεν έρχονται σε μένα.’
‘Ακριβώς!’ απάντησε ο πελάτης. ‘Αυτό είναι το θέμα! Ο Θεός, επίσης ΥΠΑΡΧΕΙ! Και αυτό συμβαίνει όταν οι άνθρωποι δεν πηγαίνουν σε αυτόν και δεν αναζητούν σε αυτόν βοήθεια. Γι’ αυτό υπάρχει τόσος πόνος και δυστυχία στον κόσμο.’
Από το athos.edo.gr

ΠΗΓΗ: http://istologio.org/?p=308

Τρίτη 6 Ιουλίου 2010

Ο ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ.


Το ελάχιστο θέλησα
                και με τιμώρησαν με το πολύ.
                                          Οδ. Ελυτης.

Προς το απαραίτητο…

_Γιώργος Κοκκινάκος
Πολλές φορές είχαμε νοσηλεύσει την Ευτέρπη, στο Ψυ-
χιατρείο Χανίων.
Με την κλούβα των μεταγωγών μετεφέρετο από το Ηράκλειο (αφού έμενε 2-3 νύχτες στο τμήμα μεταγωγών Ηρακλείου) στα Χανιά. 
Μανιοκατάθλιψη ήταν η ψυχιατρική διάγνωση.
Πίσω και πέρα από τη διάγνωση, όμως, έβλεπες μια πανέξυπνη, καλλιεργημένη, ευγενή και με υψηλή αισθητική γυναίκα.
«Πες μου Ευτέρπη, τώρα που φεύγεις στο Ηράκλειο, στο σπίτι σου, πώς τα περνάς» τη ρώτησα, θέλοντας κυρίως να μάθω, πώς θα τα καταφέρνει να ζει κυρίως οικονομικά.
Διότι δεν είχε σύντροφο ούτε παιδιά και ζούσε ολομόναχη.
Καλά τα καταφέρνω γιατρέ μού απαντά. Με τη σύ-
νταξή μου ζω.
Μια σύνταξη του ΟΓΑ έπαιρνε η Ευτέρπη, 230 ευρώ. Αλλά με αυτά κατόρθωνε και ζούσε.
Απορώντας τής ζητώ να μου αναλύσει πώς καταφέρνει και ζει με τόσο λίγα χρήματα. Αρχίζει λοιπόν η Ευτέρπη:
Έχω ένα σπιτάκι ενάμισι δωμάτιο από τη μάνα μου, με μια
κοινή αυλή, όπου βγαίνουν και άλλα σπίτια. Στάζει το χει-
μώνα όταν βρέχει, αλλά βάζω μια αλουμινένια λεκάνη
και πιάνω το νερό. Είναι ωραία γιατρέ. Συντροφιά.
Σαν να ακούω του Θεού την αναπνοή. Δεν μπορώ να φτιάξω καινούργια σκεπή.
Αλλα η συγχωρεμένη η μάνα μου μού έλεγε:
«Αν τα πράγματα δεν έρθουν όπως τα ήθελες, να τα θέλεις όπως σου ήρθαν».
Αυτό κάνω γιατρέ, και είμαι ευχαριστημένη. Καλά, καλά περνώ, μονολογεί. Μόνο τις «μετεκπαιδεύσεις» εδώ μαζί σας, δεν αντέχω!!
Και συνεχίζει η Ευτέρπη την αφήγησή της:
Κάθε μήνα βάζω στην άκρη τα χρήματα που αναλογούν για φως, νερό, τηλέφωνο.
Αυτά θα τα πληρώσω (70 περίπου ευρώ) οπωσδήποτε.
Με τα υπόλοιπα ψωνίζω για φαγητό του μήνα.
Από όλα τρώγω, και ψάρι και κρέας.
Πάω στη λαϊκή τις 2.30 μ.μ. και ψωνίζω σαρδέλες με μισό ευρώ.
Απέπνεε η Ευτέρπη μια αίσθηση σοφής, εσώτερης, αληθινής ικονομίας.
Πέρα από την αριθμητική. Κανείς μας άλλωστε δεν μπορεί να ζήσει με 230 ευρώ.
Αλλά εδώ πρόκειται για μια άσκηση στο λίγο, για μια σπουδή στο απαραίτητο.
Η Ευτέρπη δεν σπαταλά τις κινήσεις της, περίφροντις για τα επουσιώδη.
Δεν βιώνει την ευτυχία ως καταναλωτικό προϊόν της αγοράς αλλά ως πληρότητα εσωτερικη βιωνει τη δυσκολία ως τρόπο τού υπάρχει στον κοσμο.
Έχει ένα άλλο βλέμμα στον Κόσμο, στην κατανάλωση, στα υλικά αγαθά.
«Άρρωστη» γυναίκα ήταν. Γιατί αν ήταν λογική θα είχε φορτώσει τις κάρτες της με χρέη, με καταναλωτικά δάνεια και με φωνές διαμαρτυρίας για την κακή της ης τύχη.
Ενώ η Ευτερπη… αρχόντισσα πραγματική.
Αλλά και αν επρόκειτο για υπουργό Εθνικής Οικονομίας,
 τι θα έκανε;
Θα έπαιρνε δάνεια, θα ανέβαζε το χρέος στα
400 δις ευρώ, και θα έδινε τα χρήματα προς κατανάλω-
ση!!
Αλλά θα ήταν υπουργός, δεν θα ήταν άρρωστος!
Είναι λοιπόν η κρίση οικονομική ή μήπως κυρίως είναι κρί-
ση κουλτούρας;
Η Ευτέρπη ενδεχομένως μπορεί να μας διδάξει...

Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

ΑΓΑΠΗΤΗ ΦΙΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΡΙΑ...

Δεν ξέρω αλήθεια, πόσο προχώρησε το φεμινιστικό κίνημα. 
Εκείνο πού ξέρω, είναι πώς ξαφνικά ή γυναίκα εμφανίζεται στον αιώνα μας σαν ή σοβαρότερη καταναλώτρια. 

Οι διαφημιστές σ' αυτήν κυρίως αποτείνονται. 
Και το περίεργο είναι πώς όχι μόνο για το ύπεραυτόματο πλυντήριο πού θα την ξεκουράσει ούτε μόνο για τα ρουχαλάκια του παιδιού ή τα εϊδη γάλακτος για το μωρό, αλλά και για τα προσωπικά εϊδη του άντρα σ' αυτήν αποτείνονται.


Καί είναι πια κοινό μυστικό πώς της φόρτωσε ή σημερινή μας κοινωνία καί μια ευθύνη ακόμα. 
Να φροντίζει πρίν άπ' όλους για όλους.
 Γι' αυτό καί ευθύνεται για τον
«ύπερκαταναλωτισμό» την καινούρια καί φοβερά επικίνδυνη αρρώστια της εποχής μας.

Μα ας δούμε την προϊστορία του θέματος.


Θυμάμαι, λοιπόν, τον πατέρα μου πού σαν με έβλεπε να τρώγω με συμβούλευε: «Φάε καί ψωμί, παιδί μου. Δεν χορταίνει ό άνθρωπος μόνο με κρέας»! 
Σήμερα ό γονιός τραβάει τη φρατζόλα μπροστά από το παιδί του, του κόβει μια φετούλα καί λέει: «Μη γεμίζεις την κοιλιά σου με ψωμιά. Φάε σκέτο το κρέας σου». Βλέπετε όπως κι εγώ τη διαφορά σκέψης ανάμεσα στο τόσο κοντινό χτες καί στο σήμερα. 
Καί μια πού κουβεντιάζουμε για το κρέας. 
Μήπως θυμάσαι πόσες φορές τη βδομάδα είχαμε κρέας στα σπίτια μας; 
Συνήθως Κυριακή καί Πέμπτη. 
Την Κυριακή θυμάσαι πώς περιμέναμε το ροσμπήφ πού μοσχομύριζε ή τη μπριζόλα με τα πατατάκια; Την Πέμπτη είχαμε κιμά. Ακόμα έχω τη γεύση της μακαρονάδας με κιμά ή των κεφτέδων. Θυμάσαι πώς το λαδερό το εκτιμούσαμε πολύ. 
Το χειμώνα ή φασολάδα με τις ελιές μας ζέσταινε. 
Καί τα χορταρικά της ελληνικής γης, τα φασολάκια, τα κολοκυθάκια, οι μελιτζάνες μας συντηρούσανε το καλοκαίρι. 
Τα ανόρεχτα παιδιά ήταν σπάνιο φαινόμενο. 
Τα τρέχαμε στο γιατρό γιατί σίγουρα τα δόλια ήταν άρρωστα. 
Θυμάσαι με τί βουλιμία τρώγαμε το δειλινό το βρεγμένο ψωμί με τη ζάχαρη ριγμένη απάνω στη φέτα, ή στην καλύτερη περίπτωση ψωμί με μαρμελάδα.



Το Σάββατο ή μητέρα έφτιαχνε ένα κέικ πού την Κυριακή μας το μοίραζε δίκαια. Όχι, δεν μοίραζε όλο το κέικ. Από ένα κομμάτι τρώγαμε. Το υπόλοιπο το έκρυβε, το κλείδωνε εκεί πού κλείδωνε καί τίς μαρμελάδες.

Το κλειδί το κουβαλούσε μαζί της πάντα.Σήμερα το κρέας έχει γίνει ή βάση του διαιτολογίου μας. Όταν μάλιστα σου είπε ό γιατρός πώς βλάπτει το πολύ κρέας, εσύ κλονίστηκες. 
Αναρωτήθηκες απελπισμένη με τί άλλο μπορείς να συντηρήσεις την οικογένεια σου, μια καί τα όσπρια μας πειράζουν. 
Βλέπεις, μεταξένιο έχει γίνει το έντεράκι μας, άσε πού τα παιδιά μας δεν τρώνε τα λαδερά.


Γιατί καταφέραμε να μη νοιώθουν τα παιδιά καμία επιθυμία φαγητού, να μην ξέρουν το φυσιολογικό αίσθημα της πείνας. 
Τώρα δεν κλειδώνουμε πια τα γλυκά μας. 
Στό βάζο ζαχαρώνουν. Καί το κέικ πού αγοράσαμε από το γειτονικό ζάχαροπλαστείο ξεραίνεται καί πετιέται στο σκουπιδοτενεκέ. 
Ό κο-ρεσμός έχει μπει στην ψυχολογία της νεολαίας κι εμείς προσπαθούμε όλο καί με καινούρια αγαθά να της κεντροϋμε το ενδιαφέρον.
 Ή εποχή μας κατέβασε είδωλα από το βάθρο τους κι έβαλε ένα καινούριο είδωλο εκεί. Το είδωλο «Παιδί». Κι εμείς θυσιάζουμε σ' αυτό λογική καί τα πάντα. Έτσι μπήκαμε στην υπερκατανάλωση. 
Το ιστορικό μας, πού γι' αυτό μιλήσαμε από την αρχή, έπιβαρυμένο από στερήσεις χρόνων, από αναμνήσεις κατοχής, με γονείς πού το αναγκαίο το θεωρούσαν πολυτέλεια, έπιβαρυμένο από δικές μας ανεκπλήρωτες επιθυμίες, αντανακλά στο παιδί μας. 
Το παιδί μας πού μια καί δεν είναι κουτό είτε βολεύεται με αυτά πού του προσφέρουμε καί απαιτεί κι άλλα κι άλλα ή αντιδρά βίαια καί γίνεται άρνητής της κοινωνίας. 
Ξεκινά να γίνει άρνητής της καταναλωτικής κοινωνίας -οι χίπις: εύγλωττο παράδειγμα- μα επειδή τα νιάτα δεν γνωρίζουν το μέτρο, προχωρούν στον άναρχισμό.
Αγαπητή φίλη καταναλώτρια,

Ή καινούρια παιδαγωγική λέει πώς αν το παιδί σου ζητήσει μία σοκολάτα καί μία τσίχλα, να του πάρεις μόνο το ένα από τα δύο. Αυτό ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση του σπιτιού σου.
Έτσι θα μπορεί ή μητέρα καί αύριο να προσφέρει κάτι στο παιδί. Άλλα καί για άλλο ένα σοβαρό λόγο. Να μάθει το παιδί την ύπαρξη του ΟΧΙ. 
Πού ή ζωή θα του λέει αύριο συχνότερα από τοΝΑΙ. 
Καί ή προετοιμασία καί ή παραδοχή πώς υπάρχει καίΟΧΙ στη ζωή, ξεκινάει από το σπίτι.

Οι παιδαγωγοί μάλιστα προσθέτουν πώς το παιδί χρειάζεται αυτό το ΟΧΙ. 
Νοιώθει ασφάλεια όταν το συναντά. 
Στή διερεύνηση πού κάνει για να μάθει τίς προθέσεις μας καί την... αντοχή μας, σταματά στοΟΧΙ όπως σταματά στους τοίχους του σπιτιού του. Καί νοιώθει ασφαλισμένο με τοίχους καί στέγη όλοτρόγυρα.

Ή υπερκατανάλωση, πού την παραδεχτήκαμε σαν τρόπο ζωής, κατάλαβε το, απειλεί την ψυχική υγεία του παιδιού σου καί κινδυνεύει ή επόμενη γενιά, το εγγόνι σου δηλαδή, να στερηθεί βασικά πράγματα.
Το να διαθέτεις άσυλλόγιστα τον οικονομικό σου προϋπολογισμό για αγορές όχι χρειαζούμενες, αγορές πού ή καταναλωτική κοινωνία σε έπεισε πώς σου είναι εντελώς απαραίτητες, θα αναγκάσει εσένα καί τον άντρα σου να δουλέψετε περισσότερο, θα σας πάρει χρόνο πολύτιμο από την ξεκούραση σας. 
Θα μηδενίσει την επαφή με τα παιδιά σας. 
Θα σας στεγνώσει σαν άτομα. Θα σας μετατρέψει εσένα τη Μητέρα σε στεγνό ρομπότ.


Αγαπητή φίλη καταναλώτρια,

Σού δόθηκε το δικαίωμα να αποφασίζεις για το τί χρειάζεται το σπίτι σου. Ανάλαβε την ευθύνη να αποφασίζεις σωστά.

της

Γαλάτειας Γρηγοριάδου-Σουρέλη
περιοδικό-''Πειραική Εκκλησία''

Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ....


Δε θέλουμε να σε τρομάξουμε. Ούτε τώρα που άρχισες τις χαρούμενες διακοπές σου, να σου ξαναθυμίσουμε μαυροπίνακα, χι ίσον και χτυποκάρδια.

Το πρόβλημα είναι πολύ διαφορετικό, απ’ αυτά που έλυσες στο τετράδιο της αριθμητικής σου την περασμένη σχολική χρονιά. Δεν έχει αριθμούς, ούτε λύνεται με τη μέθοδο των τριών ή με συμμιγείς.

Είναι ένα παράξενο πρόβλημα, που όμως κάθε άνθρωπος, μικρός ή μεγάλος, πρέπει να λύσει. Και που όσο πιο νωρίς το λύσει, τόσο το καλύτερο γι’ αυτόν, για σένα.

Ανυπομονείς να τ’ ακούσεις; Πάρε, λοιπόν, μολύβι και χαρτί και άκου.

Ήτανε ένα παιδί, απαράλλακτο σαν κι εσένα. Δεν ήταν πλούσιο. Είχε όμως μια ζηλευτή επιμέλεια. Και όμοια όπως εσύ, ήθελε να γίνει κάτι στη ζωή. Και σπούδασε και κουράστηκε και αγωνίστηκε. Ώσπου γίνηκε ένας καθηγητής των μαθηματικών.

Χαρούμενος, λοιπόν, με το δίπλωμα του καθηγητού στο χέρι, πήγε να επισκεφθεί και τον πνευματικό που από μικρό παιδί τόσο τον συμβούλευε και τον αγαπούσε.

Του ‘δειξε με καμάρι το δίπλωμά του. Και του μίλησε για τα σχέδιά του στη ζωή, που φαινόταν τώρα πια να του χαμογελά.

Ο άνθρωπος του Θεού αφού τον συγχάρηκε για την επιτυχία του, του είπε:
— Νέε μου, ασφαλώς έμαθες να λύνεις πολλά προβλήματα. Και σε λίγο θα μάθεις κι άλλους. Όμως θα ήθελα να σου έδινα κι εγώ ένα πρόβλημα. Θέλεις;

Ο νέος κούνησε καταφατικά το κεφάλι και ο πνευματικός συνέχισε.
— Πάρε ένα κομμάτι χαρτί και γράψε: «Τι θα ωφεληθεί ο άνθρωπος αν κερδίσει όλο τον κόσμο και χάσει την ψυχή του»;

Ο νέος έφυγε, με την υπόσχεση την άλλη μέρα να ερχόταν στον πνευματικό με τη λύση. Πήγε σπίτι του κι άρχισε να σκέφτεται.

Αν κερδίσει… Αν επιτύχει… Αν γίνει…
Όπως αυτός είχε γίνει κάτι… Μα αν με όλα τούτα χάσει την ψυχή του;.. Αν η επιτυχία τον απομακρύνει από τον Θεό;.. Αν με την απώλεια της ψυχής του, θα έπρεπε να πληρώσει την κοινωνική του θέση ή την επαγγελματική του σταδιοδρομία;.. Αν…

Ώρες έμεινε ο καθηγητής σκεφτικός. Ζύγισε τα δεδομένα. Προσπάθησε να βρει τον άγνωστο Χ.

Και την άλλη μέρα πήγε στον πνευματικό.
— Ευχαριστώ, είπε. Αυτό ήταν το δυσκολότερο πρόβλημα, με το οποίο καταπιάστηκα ποτέ. Μα με τη βοήθεια του Θεού το έλυσα. Είδα πως τίποτα δεν αξίζει, όσο η σωτηρία της ψυχής μου. Και αποφάσισα, δίνοντας την καρδιά μου στον Κύριο, να μην επιτρέψω σε τίποτε να φέρει ζημιά ή απώλεια  της ψυχής μου.

Καλό μας παιδί, η ζωή και σένα το ίδιο πρόβλημα θέτει. Και πρέπει κι εσύ, ενώ αισιόδοξα κι ελπιδοφόρα ατενίζεις το μέλλον σου και κάνεις σχέδια για τη ζωή σου, να βρεις μια λύση και να δώσεις μια απάντηση.

Ξέρουμε, πως τα δικά σου δεδομένα είναι διαφορετικά. Άλλοι οι δικοί σου σκοποί. Όμως θα συμφωνήσεις μαζί μας, πως μια είναι η ερώτηση και μια η πρέπουσα λύση.

Ευχόμαστε να τη βρεις. Και να καταλήξεις στο σωτήριο συμπέρασμα, πως «τίποτα δε θα σε ωφελήσει κι αν όλο τον κόσμο κερδίσεις, αν με τούτο χάσεις ή ζημιώσεις την πολύτιμη ψυχή σου».

από το παιδικό περιοδικό
ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ
Ιούλιος 1964

Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ ΕΙΠΕ...

Ο αγιασμός δεν είναι ακατόρθωτο πράγμα, 

είναι μάλιστα εύκολος, 
φθάνει εσείς 

να αποκτήσετε ταπείνωση και αγάπη.

Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗΣ...

Κάποιος ρωτούσε μια μέρα έναν άγιο άνδρα: «Πώς θα αγαπήσω πολύ τον Αγαθό Θεό;». Α! αποκρίθηκε ο άγιος, «ταπεινότης, ταπεινότης». Η υπερηφάνεια είναι αυτή που μας εμποδίζει να γίνουμε άγιοι. Η υπερηφάνεια είναι αλυσίδα, από όπου εξαρτώνται όλες οι κακίες. Η ταπείνωση είναι αυτή από όπου εξαρτώνται όλες οι αρετές (Λουκ. ις΄ 15)

  • Η ταπείνωση ήταν πάντοτε και θα είναι η αρετή των αγίων. Χωρίς αυτήν δεν υπάρχει αληθινή αγιότης. Είναι θεμέλιο αυτή και φύλακας όλων των χριστιανικών αρετών, τις οποίες αυτή παρουσιάζει καθαρές και ευάρεστες στο βλέμμα του Θεού (Λουκ. ιη΄ 13-14).
  • Με αυτήν κερδίζουμε την χάρη και τις ουράνιες ευλογίες. Χωρίς αυτήν  η δικαιοσύνη, η φιλανθρωπία, είναι αρετές ατελείς. Χωρίς αυτήν οι προσευχές μας και οι προσπάθειές μας είναι αδύνατες και οι θυσίες μας σχεδόν χωρίς αξία στα μάτια του Θεού. Ο Θεός εγκαταλείπει στις αδυναμίες τους τους υπερηφάνους και ευδοκεί να ευλογεί τους ταπεινούς (Λουκ. ιδ΄ 11).
  • Χωρίς την ταπείνωση, λέει ευλαβής συγγραφέας, η σκληραγωγία είναι καθαρή υποκρισία, η ύψιστη σκέψη είναι μυαλού πλάνη, και αυτή ακόμη η πτωχεία είναι ανόητη κενοδοξία (Β΄ Κορ. α΄ 9).
  • Η ταπείνωση λέει κάποιος άλλος, είναι όπως η ζυγαριά: όσο περισσότερο χαμηλώνει από την μια μεριά, τόσο περισσότερο υψώνεται από την άλλη.
  • Ο άγιος Κυπριανός λέει: Η ταπείνωση είναι η βάσις της αγιότητος.
  • Ο άγιος Ιερώνυμος την παριστάνει σαν πρώτη αρετή των χριστιανών. Άλλος άγιος την ονομάζει θεμέλιο, συντήρηση όλων των αρετών.
  • Ο άγιος Γρηγόριος την ονομάζει άλλοτε μητέρα και δέσποινα, άλλοτε ρίζα και πηγή των αρετών.
  • Τέλος η πίστη προϋποθέτει την ταπείνωση.
  • Η υπερηφάνεια είναι η αρχή όλων των αιρέσεων. Εάν νομίζει κάποιος ότι κατέχει ιδιαίτερη παιδεία και αυτήν εκτιμάει, φθάνει στο σημείο να προτιμάει περισσότερο αυτήν από την γνώμη όλης της Εκκλησίας (Ρωμ. ι΄ 13, 16).
  • Η ελπίδα στηρίζεται πάνω στην ταπείνωση. Ο ταπεινός άνθρωπος γνωρίζει καλά την αδυναμία του και την αθλιότητά του και φέρεται προς τον Θεό με θερμότητα και αποθέτει σ’ Αυτόν και μόνο όλη την ελπίδα του (Ρωμ. θ΄ 16).
  • Η αγάπη προς το Θεό ενισχύεται από την ταπείνωση. Ένα πνεύμα ταπεινό, βλέπει πως ό,τι έχει είναι από τον Θεό. Αισθάνεται κατά κάποιον τρόπο ότι ενθαρρύνεται στο να τον αγαπήσει ακόμη περισσότερο (Ιακ. α΄ 17).
  • Η υπομονή γεννιέται από την ταπείνωση. Ο ταπεινός γνωρίζει τις ατέλειές του και τα σφάλματά του και κρίνει τον εαυτό του άξιο κάθε τιμωρίας (Β΄ Κορ. ς΄ 4).
  • Η ειρήνη, η γαλήνη της ψυχής γεννιούνται από την ταπείνωση. Αυτό το λέει ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός «Μάθετε απ’ εμού ότι πράος ειμι και ταπεινός τη καρδία» (Ματθ.  ια΄ 28-29).
  • Να είσαι ταπεινός και θα είσαι ειρηνικός με τον εαυτό σου. Τίποτε δεν θα επιθυμείς, τίποτε δε θα ζητάς, δε θα είσαι μελαγχολικός (Ιωαν. ιδ΄ 27).
  • Ο ταπεινός άνθρωπος, έλεγε παλαιός ιεροκήρυκας, είναι γλυκύς, ειρηνικός, ήσυχος, φαιδρός, ευπειθής, επιμελής, γεμάτος ζήλο, ανίκανος να αντιφάσκει.
  • Οι ταπεινοί είναι πάντοτε ενωμένοι με τους αδελφούς τους.
  • Η ταπείνωση διατηρεί την αγνότητα. Ο Θεός επιτρέπει πτώσεις στην ψυχή που στηρίζεται στον εαυτό της και έχει αυτοπεποίθηση (Μαρκ.  ιδ΄ 29).
  • Η ταπείνωση είναι αδελφή της πτωχείας. Ο ταπεινός είναι ευχαριστημένος πάντα για όλα, γιατί πιστεύει ότι έχει περισσότερο απ’ ό,τι του αξίζει.
  • Η ταπείνωση είναι συνδεδεμένη με την υποταγή. Η τέλεια ταπείνωση συνίσταται στο να αφήσει κανείς τη δική του θέληση. Είναι και το ευκολότερο μέσο η υποταγή για να κερδίσει κανείς την ταπείνωση (Εφεσ. ε΄ 21).
  • Όταν έτσι κάνουμε, θα δούμε ότι όλες οι αρετές εξαρτώνται από την ταπείνωση. Αντίθετα, εάν μια ψυχή δεν κατέχει το φρούριο της ταπεινώσεως, είναι σαν μια πόλη χωρίς οχυρώματα, ανοιχτή σε όλους τους εχθρούς και δε θα αργήσει να υποκύψει στα πάθη της και να πράξη τα σοβαρότερα αμαρτήματα.
  • Η έλλειψη της ταπεινώσεως κάνει τους ανθρώπους και τον ίδιο τον εαυτό μας ενοχλητικούς στα μάτια της.
  • Όπου λείπει η ταπείνωση, εκεί είναι ο τρόμος, η σύγχυση και καμμιά ανάπαυση. Σβήνεται η αγάπη μέσα στις ψυχές, γεννιέται το μίσος, η διχόνοια, η ζηλοτυπία, η ταραχή στην οικογένεια, στην κοινωνία (Ιακ. γ΄ 16). Αντίθετα, όπου βασιλεύει η ταπείνωση, εκεί δεν θα δεις φθόνο, φιλονικία, τίποτα από αυτά που εμποδίζουν την αγάπη(Εφεσ. δ΄ 2).
  • Οποιαδήποτε ενάρετη πράξη χωρίς την ταπείνωση είναι σαν ένα τείχος χωρίς θεμέλια, που σε λίγο θα πέσει (Ψαλ. 126.1).
  •  
  •  ΠΗΓΗ:http://www.xfd.gr/

Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΤΟ ΘΕΟ...


  Μια φορά λοιπόν, ήταν ένα μικρό αγόρι που ήθελε να συναντήσει το Θεό.
Ηξερε ότι θα ήταν ένα μακρύ ταξίδι, μέχρι εκεί που έμενε ο Θεός, και έτσι πήρε μια τσάντα, έβαλε μέσα λίγο κέικ, λίγα αναψυκτικά και ξεκίνησε το ταξίδι του.
Όταν είχε προχωρήσει γύρω στα τρία τετράγωνα, είδε μια ηλικιωμένη γυναίκα, να κάθεται σε ένα παγκάκι στο πάρκο και να κοιτάζει τα περιστέρια.
Το αγόρι την πλησίασε και κάθησε δίπλα της.
Έιχε διψάσει ο μικρός. Άνοιξε την τσάντα του να πάρει και να πιεί ένα αναψυκτικό.
Παρατήρησε πως η κυρία ήταν πολύ πεινασμένη και έτσι έκοψε ένα κομμάτι από το κέικ και της έδωσε. 

Εκείνη με ευγνωμοσύνη το δέχτηκε και του χαμογέλασε πλατιά.
Το χαμόγελο της ήταν τόσο υπέροχο που ήθελε να το ξαναδεί, έτσι της έδωσε και ένα κουτάκι χυμό. 

Εκείνη του ξαναχαμογέλασε.
Το αγόρι ήταν ενθουσιασμένο.
Κάθησαν όλο το απόγευμα εκεί. 

Έπιναν, έτρωγαν, δίχως να πουν ούτε μια λέξη.
Όταν βράδυασε αρκετά, το μικρό αγόρι αισθάνθηκε κουρασμένο και αποφάσισε να γυρίσει στο σπίτι. 

Αφού είχε προχωρήσει λίγα βήματα, γυρίζει και τρέχει στην κυρία και της δίνει μια μεγάλη αγκαλιά. 
Εκείνη του χάρισε το πιο όμορφο χαμόγελο που είχε δει ποτέ στην ζωή του.

Όταν γύρισε στο σπίτι του η μητέρα του γεμάτη έκπληξη που το είδε με την υπέροχη χαρά ζωγραφισμένη στο πρόσωπο του το ρώτησε:
- Γιατί σε βλέπω τόσο χαρούμενο; Τι έγινε;
- Εφαγα μεσημεριανό με τον Θεό, της απάντησε εκείνο.
Προτού του πεί κάτι η μητέρα του, εκείνο συνέχισε:
- Και ξέρεις ε; Τελικά, είναι γυναίκα, και έχει το ωραιότερο χαμόγελο στον κόσμο!
Εν τω μεταξύ, η γυναίκα, επίσης πολύ χαρούμενη, επέστρεψε στο σπίτι της.
Ο γιος της την ρώτησε:
- Γιατί είσαι τόσο χαρούμενη σήμερα μητέρα;
- Έφαγα κέικ σήμερα στο πάρκο με τον Θεό, απάντησε αυτή.
Και πριν την ξαναρωτήσει κάτι ο γιος της συμπλήρωσε:
- Και ξέρεις ε; Είναι πολύ πιο νέος από ο,τι τον φανταζόμουν.

Σας αφήνω με την ευχή όλοι μας να συναντήσουμε το Θεό φέτος, αν και εδώ που τα λέμε, είναι τόσο κοντά, ίσαμε το πρόσωπο του διπλανού μας!

Κυριακή 30 Μαΐου 2010

ΕΝΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ...

Εχθές, κάποιοι φίλοι από την Σερβία, μας έστειλαν το παρακάτω βίντεο και κείμενο. 
Εμείς δεν γνωρίζουμε περισσότερα για αυτό το βίντεο και δεν είμαστε σε θέση να μιλήσουμε για αυτό. 
Θα θέλαμε να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα.
“Κάτι πολύ ασυνήθιστο που δεν έχουμε ξαναδεί!
Ένας πιστός, προσπαθώντας να αποθανατίσει το ηλιοβασίλεμα, με το κινητό του, πρόσεξε ένα παράξενο φως στα αριστερά και άρχισε να το βιντεοσκοπεί.
Ήταν ένας Άγγελος που έπαιρνε την ψυχή ενός ανθρώπου. 
Όταν πήγαν στο κτίριο, βρήκαν ότι όντως κάποιος είχε πεθάνει! 
Κοιτάξτε!”



ΠΗΓΗ: http://vatopaidi.wordpress.com/2009/06/10/%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF-amazing-video/

Τετάρτη 26 Μαΐου 2010

ΘΑ ΜΠΕΙ ΠΟΤΕ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ;....

Η φωτογραφία είναι βραβευμένη με βραβείο Πούλιτζερ το 1994 και τραβήχτηκε στο Σουδάν στη διάρκεια του λοιμού. 
Η φωτογραφία απεικονίζει ένα παιδί που χτυπήθηκε από την πείνα το οποίο σέρνεται προς μια βάση σίτισης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, που βρισκόταν ένα χιλιόμετρο μακριά.
Το όρνιο περιμένει να πεθάνει το παιδί ώστε να το φάει. Η εικόνα αυτή σοκάρισε όλο τον κόσμο. 
Κανείς δεν γνωρίζει τι απέγινε το παιδί, περιλαμβανομένου και του φωτογράφου ο οποίος έφυγε αμέσως μετά την λήψη της φωτογραφίας.

Η ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΑΣ
Στον πλανήτη μας υπάρχουν χώρες πολύ πλούσιες, πολύ φτωχές, αλλά και οι ενδιάμεσες. 
Αν παίρναμε δυο αντιπροσωπευτικές οικογένειες, τη μία από τις πλούσιες χώρες και την άλλη από τις φτωχές χώρες, και τις συγκρίναμε μεταξύ τους, τότε έχω την αίσθηση ότι η σύγκριση θα μας άφηνε όλους άφωνους. 
Από τη μια μεριά χλιδή, πλούτος, ωραία σπίτια και αυτοκίνητα, πλούσια φαγητά, και από την άλλη φτώχεια, αρρώστια, αγραμματοσύνη, εξαθλίωση, περιθωριοποίηση, απόγνωση.
Η εικόνα αυτή γίνεται χειρότερη όταν σκεφθεί κανείς ότι εμείς θάβουμε τα προϊόντα μας στις χωματερές (για να προστατεύσουμε τις τιμές τους), ενώ, αν τα έτρωγαν τα αποσκελετωμένα παιδάκια στις χώρες του τρίτου κόσμου, δεν θα πέθαιναν από ασιτία. 
Αυτό και αν δεν είναι το αποκορύφωμα της απανθρωπιάς.



ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ
Τα χρήματα που διαθέτουν οι άλλες πολιτισμένες χώρες είναι λιγοστά και οι διάφορες οργανώσεις προσπαθούν με εράνους και άλλα μέσα να βοηθήσουν (γιατροί χωρίς σύνορα κ.α.) έτσι ώστε να σώσουν μερικούς από το θάνατο, τις αρρώστιες και ότι άλλο τραγικό μαστίζει αυτούς τους ανθρώπους.
Για σκεφτείτε ένα παιδάκι από αυτούς τους λαούς και ένα παιδάκι της Ευρώπης , της χώρας μας! 
Ποια η διαφορά;
Στην Αφρική δεν έχουν τα παιδιά παιχνίδια ,  
δεν έχουν φαγητό,  
δεν έχουν ρούχα,  
δεν έχουν φάρμακα,  
δεν έχουν αυτά που είναι απαραίτητα στη πιο τρυφερή ηλικία της ζωής τους και όχι τα πλούτη που διακρίνουν τα παιδιά της χώρας μας. 
Ας σκεφτούμε ότι άλλοι λαοί δεν έχουν τέτοια προβλήματα.



ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ....ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑ ΚΟΣΜΟ ΟΜΟΡΦΟ...
ΑΓΓΕΛΙΚΑ ΠΛΑΣΜΕΝΟ......
-[ εμεις οι ανθρωποι...]-
..... απο το διαδυκτιο.........

Τρίτη 25 Μαΐου 2010

ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ....



Δύο άντρες πολύ σοβαρά άρρωστοι, ήταν στο ίδιο δωμάτιο ενός νοσοκομείου.

Στον έναν επιτρέπονταν να μένει καθιστός μία ώρα το απόγευμα γιατί τον βοηθούσε 

να φύγουν τα υγρά από τους πνεύμονες.
Το κρεβάτι του βρισκόταν ακριβώς δίπλα στο παράθυρο του δωματίου.

Ο άλλος άντρας έπρεπε να βρίσκεται συνέχεια ξαπλωμένος σε ακινησία και ένας μεσότοιχος που βρισκόταν μεταξύ των κρεβατιών δεν του επέτρεπε να κοιτάει κι αυτός έξω από το παράθυρο.

Οι άντρες κατέληξαν να μιλούν ατελείωτα.
Μιλούσαν για τις συζύγους τους, τις οικογένειες τους, τα σπίτια τους, τις δουλειές τους, τη θητεία τους στον στρατό, ακόμα και για το που είχαν πάει διακοπές.
Κάθε απόγευμα, ο άντρας που του επιτρεπόταν να μένει καθιστός περιέγραφε στον συγκάτοικό του όλα όσα έβλεπε από το παράθυρο του δωματίου.

Ο άντρας που βρισκόταν σε αναγκαστική ακινησία άρχιζε να καταλαβαίνει πως ζει γι' αυτές τις μοναδικές απογευματινές ώρες που η αγάπη του για την ζωή μεγάλωνε και ζωντάνευε από όλη την δραστηριότητα και τα χρώματα του έξω κόσμου.

Το παράθυρο έβλεπε σε ένα πάρκο με μια θαυμάσια λίμνη. Πάπιες και κύκνοι κολυμπούσαν εκεί, και τα παιδιά έπαιζαν με μικρά μοντέλα σκαφών στο νερό.
Νεαρά ζευγάρια περπατούσαν πιασμένα χέρι χέρι μέσα στα υπέροχα λουλούδια που είχαν τα χρώματα του ουράνιου τόξου.
Τεράστια παλιά δέντρα στέκονταν με χάρη επάνω στο έδαφος και μια υπέροχη θέα του ουρανοξύστη της πόλης φαινόταν από μακριά.

Καθώς ο άντρας δίπλα στο παράθυρο εξηγούσε όλες αυτές τις όμορφες λεπτομέρειες, ο άντρας στο διπλανό κρεβάτι φαντάζονταν όλα αυτά που άκουγε.


Ένα απόγευμα ο άντρας που ήταν δίπλα στο παράθυρο, περίγραφε μια παρέλαση που περνούσε.
Παρόλο που ο άντρας στο δίπλα κρεβάτι δεν μπορούσε να ακούσει τον ήχο της μπάντας, μπορούσε και μόνο με τα μάτια του μυαλού του να δει τους κλόουν που χόρευαν, τα πολύχρωμα άρματα και τα όμορφα διακοσμημένα αυτοκίνητα και άλογα.

Οι μέρες πέρασαν. Ο άντρας που δεν μπορούσε να δει από το παράθυρο άρχισε να επιτρέπει σπόρους έχθρας να αναπτύσσονται μέσα του.
Όσο και να εκτιμούσε τις περιγραφές του συγκατοίκου του, ευχόταν μέσα του να ήταν αυτός ο οποίος θα μπορούσε να δει την θέα από το παράθυρο.
Άρχισε να αποστρέφεται τον συγκάτοικο του και στο τέλος ο πόθος του να είναι δίπλα στο παράθυρο τον έφερε σε απόγνωση.

Ένα πρωινό, ενώ οι δυο συγκάτοικοι είχαν προ πολλού σταματήσει να μιλιούνται, σε μια επίσκεψη της η νοσοκόμα βρήκε στο δωμάτιο τον άντρα δίπλα στο παράθυρο νεκρό.
Είχε πεθάνει ειρηνικά μέσα στον ύπνο του. Λυπημένα κάλεσε τους νοσοκόμους και απομάκρυνε το πτώμα του.

Ο άλλος άντρας ζήτησε να μετακινηθεί εκείνος στο κρεβάτι που βρίσκονταν δίπλα στο παράθυρο.
Η νοσοκόμα με πολύ προθυμία τον μετακίνησε και φρόντισε να είναι άνετος.
Σιγά-σιγά στηρίχθηκε με πόνο στον αγκώνα του για να σηκωθεί και να ρίξει μια ματιά έξω.
Επιτέλους θα μπορούσε να δει τον έξω κόσμο και όλες τις δραστηριότητες του.

Αυτό που είδε ήταν ένας κενός τοίχος !

Κάλεσε την νοσοκόμα και την ρώτησε:

-Πως μπορούσε ο συγκάτοικος μου να βλέπει όλα αυτά που μου περίγραφε; Πως μπορούσε να μου μιλάει για τόση ομορφιά και με τόσες λεπτομέρειες, όταν αυτό που φαίνεται από αυτό εδώ το παράθυρο είναι ένας παλιός και βρώμικος τοίχος;

Και η νοσοκόμα του απάντησε :

-Ω θεέ μου... δεν το ξέρατε πως ο πρώην συγκάτοικος σας ήταν τυφλός; Δεν μπορούσε να δει καν τον τοίχο, ίσως ήθελε να σας ενθαρρύνει.

Εάν ζούμε μια ζωή βασανίζοντας τον εαυτό μας για το τι έχουν οι άλλοι, πιθανότατα θα χάσουμε την χαρά του να γίνουμε αποδέκτες αυτών που οι άλλοι θέλουν να μας δώσουν.

Παρασκευή 21 Μαΐου 2010

ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ! ! ! ! !




    
ΑΛΗΘΕΙΑ...ΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΜΑΣ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ;
  

ΠΟΙΟΣ ΑΠΟΕΜΑΣ ΔΕΝ ΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ;

   ΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΔΕΝ ΤΟ ΖΗΤΑΕΙ;

...ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ,
 
ΠΟΥ ΤΗΣ ΔΙΝΕΙ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΙΑ...





να χαμόγελο δέν στοιχίζει τίποτα, κι μως εναι πολύτιμο.

Κρατάει μόνο μιά στιγμή, λλά νάμνησή του μπορεί νά εναι αώνια.

να χαμόγελο νακουφίζει τόν κουρασμένο, παρηγορεί τόν λυπημένο καί σκορπίζει τή γαλήνη στό σπίτι.

Κι μως, δέν γοράζεται, δέν δανείζεται, δέν κλέβεται, γιατί χει μόνο ξία ταν προσφέρεται.

Κι ν καμιά φορά συναντήσετε στή ζωή σας κάποιον που δέ σας δίνει τό χαμόγελο που ξίζετε, φανετε γενναιόδωροι καί δώστε του σείς τό δικό σας.

Γιατί κανένας δέν εναι τόσο φτωχός που νά μή μπορεί νά δώσει να χαμόγελο, καί κανένας δέν εναι τόσο πλούσιος πού νά μήν χει νάγκη πό να χαμόγελο. 

Καί πάντως κανένας δέν χει περισσότερη νάγκη πό να χαμόγελο πό ατόν πού δέ μπορεί νά τό δώσει στούς λλους.

 

      ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ 
                   ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΟ ΓΙΟ ΜΟΥ! ! ! !

O ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΑΣ

ΤΟ ΜΠΑΝΕΡΑΚΙ ΜΟΥ,

Create your own banner at mybannermaker.com! Copy this code to your website to display this banner!
...ΚΑΙ ΕΔΩ ΤΟ ΕΝΑ ΑΔΕΡΦΑΚΙ ΤΟΥ...
Create your own banner at mybannermaker.com! Make your own banner at MyBannerMaker.com!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails